close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רופאת שיניים לילדים- מאיזה גיל, וסיבות שכיחות לא לחכות

מערכת שורשג כסליו, תשעז03/12/2016

ברגע שבו בוקעת השן הראשונה במזל טוב יש לבוא לרופאת השיניים לילדים לביקור ראשונה.

תגיות:

ברגע שבו בוקעת השן הראשונה במזל טוב יש לבוא לרופאת השיניים לילדים לביקור ראשונה. מלבד העובדה שרק כך מתחילים להרגיל ילדים למרפאת השיניים מבלי להקרין עליהם פחדים של מבוגרים מכל מיני טיפולים, יש לקבל הדרכה נכונה לגבי צחצוח השיניים וגמילה מיניקה שפוגעת במבנה השיניים עצמו ככל שהזמן עובר. היגיינה כוללת גם צחצוח שיניים ויש להדריך את הילד כיצד לעשות זאת מבי לבלוע את המשחה והמים, וכיצד אתם תעשו זאת יחד אתו כדי לפתח הרגלים נכונים של היגיינת פה טובה. כמו כן, בעת הביקור הראשון מתעדים את מבנה הלסתות והשיניים כך שמתחילים להבין אם הצמיחה תהיה תקינה או שתוכלו כבר לצפות בעיות בעתיד שיש להיערך אליהן.

למה לבוא לרופאת השיניים לילדים?

כאשר מתפתח ריח רע מהפה וכאשר רואים שינוי בצבע השיניים זה כמובן מלמד על בעיה חריפה בשן, אבל עוד לפני כן כדאי לדעת ולזכור שיש גם סיבות אחרות סדירות ושגרתיות יותר שבגללן מגיעים לביקור אצל רופאת שיניים לילדים. יש לוודא שהילד לא מפתח עששת בשיניים משום שהשיניים שלהם רגישות ביותר וגם כאשר לא אוכלים ממתקים רבים יש תמיד סיכון שההיגיינה של ילדים בשיניים תהיה בעייתית יותר. כאשר צריך לקבל הדרכה בנוגע להיגיינה של הילד וכאשר חשוב מאוד ללמד את ההורים למה לשים לב בגלל מבנה שיניים ולסת גנטית.

כאבים בשיניים ובלסת

צמיחת השיניים אמורה להיות סדירה כפי שהטבע תכנן אותה, אולם כאשר לא כל השיניים ומחות למרות שהיו אמורות לבקוע, יש לבדוק אצל רופאת שיניים לילדים מהי הבעיה ולמה הן מתעכבות. אם יתגלה שמדובר בשיניים כלואות שמכאיבות ומציקות לילד יצטרכו לעשות ניתוח כמה שיורת מוקדם כדי לשחרר את השיניים, או כדי להתחיל לסדר אותן בצורה אסתטית יותר זו לד זו.

בעיות של מבנה הלסת

כאשר מבנה הלסת והשיניים אינו אסתטי ויש פגמים וליקויים ניכרים לעין שדורשים התאמת גשר או תיקונים יותר קיצוניים, זה הזמן לעשות אותם במקום לחכות לגיל מבוגר יותר כאשר זה קשה יותר ודורש יורת התערבות ואפילו לעתים ניתוחים במקרים הקיצוניים. בגיל הצעיר אפשר עדיין לתקן ליקויים אסתטיים בקלות יחסית וזה ישפר לאין ערוך את הביטחון העצמי של ילד שמקבל טיפול של רופאת שיניים לילדים כמה שיותר מוקדם בחיים. זה גם ימנע ממנו להסתובב בגיל ההתבגרות עם גשר לא נוח בגיל שבו הכי קריטי להיראות הכי טוב שאפשר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה